Nieruchomość o funkcji mieszkaniowej

W naszej kancelarii możecie Państwo zlecić wycenę nieruchomości gruntowych o funkcji mieszkaniowej dla zróżnicowanych celów, w tym dla potrzeb:

  • zabezpieczenia wierzytelności (kredytu),
  • kupna lub sprzedaży nieruchomości, zamiany, negocjacji ceny,
  • aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste,
  • ustalenia wysokości odszkodowania za wywłaszczenie (w tym za przejęcie pod budowę dróg publicznych),
  • ustalenia wysokości opłaty adiacenckiej w związku z podziałem nieruchomości, scaleniem i podziałem lub budową urządzeń infrastruktury technicznej,
  • ustalenie wysokości opłaty planistycznej (renty planistycznej) lub odszkodowania w związku z uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego,
  • egzekucji komorniczej i spisu inwentarza,
  • ustanowienia służebności gruntowej (przejazdu i przechodu, drogi koniecznej itd.),
  • ustanowienia służebności przesyłu,
  • określenia wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z gruntu,
  • określania wysokości podatku od spadków i darowizn,
  • zniesienia współwłasności,
  • określenia kwoty zachowku,
  • innych niż wyżej wymienione.

 

Podstawowe dokumenty, przydatne do sporządzenia operatu szacunkowego dla nieruchomości gruntowej o funkcji mieszkaniowej:

  • numer księgi wieczystej, prowadzonej dla lokalu mieszkalnego,
  • w przypadku lokali jeszcze niewyodrębnionych: zaświadczenie o samodzielności lokalu, numer księgi wieczystej, prowadzonej dla nieruchomości, z której lokal ma zostać wyodrębniony,
  • akt notarialny lub inny dokument, będący podstawą nabycia lokalu,
  • aktualny wypis z rejestru lokali,
  • aktualny wypis z kartoteki lub rejestru budynków,
  • rzut lokalu.

W zależności od celu, dla którego sporządzany będzie operat szacunkowy, lista ta może zostać poszerzona o dodatkowe dokumenty.

  • numer księgi wieczystej, prowadzonej dla lokalu mieszkalnego (jeżeli została założona),
  • zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej, potwierdzające przydział lokalu mieszkalnego,
  • akt notarialny lub inny dokument, będący podstawą nabycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu,
  • rzut lokalu,
  • aktualny wypis z kartoteki lub rejestru budynków.

W zależności od celu, dla którego sporządzany będzie operat szacunkowy, lista ta może zostać poszerzona o dodatkowe dokumenty.

  • numer księgi wieczystej, prowadzonej dla nieruchomości,
  • aktualny wypis z rejestru gruntów,
  • aktualny wypis z kartoteki budynków,
  • akt notarialny lub inny dokument, będący podstawą nabycia nieruchomości,
  • mapa ewidencyjna i zasadnicza nieruchomości,
  • dokumentacja techniczna budynku (opis techniczny, rzuty kondygnacji, zestawienie powierzchni poszczególnych pomieszczeń),
  • decyzja o pozwoleniu na użytkowanie lub zaświadczenie o zgłoszeniu budynku do użytkowania,
  • w przypadku budynku w trakcie realizacji: decyzja o pozwoleniu na budowę, decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

W zależności od celu, dla którego sporządzany będzie operat szacunkowy, lista ta może zostać poszerzona o dodatkowe dokumenty.